Komentarze:

Castle 4x22

HDTV.XviD-2HD

ocena napisów:

Aby pisać komentarze musisz być zalogowany!

2012-05-03 11:00:27

ocena:
dzięki :good2:

2012-05-03 11:02:37

ocena:
dzięki, jeszcze synchro :beer:

2012-05-03 11:10:21

ocena:
Dzięki :beer2:

2012-05-03 11:22:24

ocena:
Wielkie dzięki:good2:

2012-05-03 11:26:37

ocena:
wielkie dzięki:beer2:

2012-05-03 11:29:19

ocena:
Wielkie dzięki za napisy! :D

2012-05-03 12:31:18

ocena:
Subtitles Pacher ver 0.2
Linia 235
- {19315}{19420}Dlaczego zombie miałby ścigać|handlarza o 4 nad ranem w garażu?
+ {19315}{19420}Dlaczego zombie miałby ścigać|handlarza o 4.00 nad ranem w garażu?
-----
Linia 244
- {19910}{19985}Według portiera, ofiara opuściła mieszkanie|o 2 nad ranem i nie wróciła.
+ {19910}{19985}Według portiera, ofiara opuściła mieszkanie|o 2.00 nad ranem i nie wróciła.
-----
Linia 245
- {19985}{20055}Został zabity o 4 rano.|Co robił przez dwie godziny?
+ {19985}{20055}Został zabity o 4.00 rano.|Co robił przez dwie godziny?
-----
Linia 275
- {21870}{21925}W domu.|Poszliśmy spać około 23.
+ {21870}{21925}W domu.|Poszliśmy spać około 23.00.
-----
Linia 277
- {22000}{22090}- Greta, gdzie Tom był o 4 rano?|- Nie wiem, dobrze?
+ {22000}{22090}- Greta, gdzie Tom był o 4.00 rano?|- Nie wiem, dobrze?
-----
Linia 344
- {26715}{26800}Wiem tylko, że normalni ludzie nie chodzą|w takie miejsca o 2 nad ranem.
+ {26715}{26800}Wiem tylko, że normalni ludzie nie chodzą|w takie miejsca o 2.00 nad ranem.
-----
Linia 624
- {46065}{46205}Jedyna osobą, która łączy Toma|z morderstwem, niczego nie pamięta.
+ {46065}{46205}Jedyna osoba, która łączy Toma|z morderstwem, niczego nie pamięta.
-----


2012-05-03 13:11:23

ocena:
dzięki :good2:

2012-05-03 13:50:17

ocena:
:good: thx

2012-05-03 14:54:07

ocena:
Dzięki smile

2012-05-03 18:47:47

ocena:
Dzięki za napisy.


Dawno nie oglądałam tego serialu i trochę mnie przeraziła ilość błędów.
Głównie stylistyczne ale w kilku miejscach tłumaczenie jest zbyt dosłowne (name - imię, I belive - wierzę, itp)
Nie zaznaczałam błędów interpunkcyjnych, bo musiałabym wkleić większość tekstu. Moim zdaniem większość przecinków jest do wywalenia, zwlaszcza tam gdzie oddzielają okoliczniki od orzeczenia.
I;ość wielokropków jest dla mnie niepojęta. Nie zawsze gdy aktor bierze glębszy oddech trzeba wstawiać wielokropek. Do tego traktujecie go jak kropkę, podczas gdy w większości przypadków on tylko dzieli zdanie i tekst po wielokropku powinien być pisany małą literą.
Redaktorzy w gazetach dla nastolatek mają manierę wciskania wielokropków gdzie się da. Ten serial jest raczej dla osób, które wyrosły już z Bravo czy Popcornu.


Na osłodę pochwalę korektora - nie znalazłam ani jednej literówki;)


-{7900}{7980}David uważał, że Charlie Coleman,|jeden z handlarzy.
+{7900}{7980}David uważał, że Charlie Coleman,|jeden z handlowców.


(handlarz na bazarze, w korporacji handlowiec)


-{14025}{14105}Czasownik wskazuje 4.06,|co zgadza się z czasem zgonu.
+{14025}{14105}Zegar wskazuje 4.06,|co zgadza się z czasem zgonu.


-{16195}{16235}Byłoby to niemoralne|z mojej strony, aby...
-{16235}{16305}Zrobić zdjęcie|i przesłać je na swojego maila.


+{16195}{16235}Byłoby to niemoralne|z mojej strony...
+{16235}{16305}zrobić zdjęcie|i przesłać je na swojego e-maila.


-{17685}{17735}Co innego mogło to być?
+{17685}{17735}Co innego mogłoby to być?


-{19585}{19655}Więc...|Wracając do faktów...
+{19585}{19655}Więc...|wracając do faktów...


-{20245}{20315}- Albo zombie to zrobiło.|- Ja ci powiem, gdzie pojechał.
+{20245}{20315}- Albo zombie to zrobiło.|- Ja ci powiem, dokąd pojechał.


-{21240}{21325}Poznaliśmy się, gdy byłam w odwiedzinach|u kuzyna, mając 21 lat.
+{21240}{21325}Poznaliśmy się, gdy byłam u kuzyna,|miałam wtedy 21 lat.


-{21675}{21740}Wtedy zdałam sobie sprawę,|co mogłam stracić i zerwałam z Davidem,
+{21675}{21740}Wtedy zrozumiałam,|co mogłam stracić, zerwałam z Davidem


-{21805}{21870}- I dał mi ją.|- Gdzie Tom był tej nocy?
+{21805}{21870}- Dał mi ją.|- Gdzie Tom był tej nocy?


(za dużo "i" w następujących po sobie zdaniach"


-{21925}{21965}Był obecny całą noc?
+{21925}{21965}Był z tobą całą noc?


-{22150}{22235}Stwierdziłam, że ogląda TV,|ale gdy rano wstałam...
+{22150}{22235}Uznałam, że ogląda telewizję,|ale gdy rano wstałam...


(Stwierdziła jeśli widziała go przed telewizorem, a tego nie wie. Uznała, czyli pomyślała że tak było)


-{31405}{31500}Nie jest zombie.|Ani normalny.
+{31405}{31500}Nie jest ani zombie ani normalnym.


(tutaj "normalny" bierze funkcję rzeczownikową mimo że jest przymiotnikiem"


-{31740}{31835}Wierzę, że fascynacja zombie|jest kulturalnym fenomenem.
+{31740}{31835}Uważam, że fascynacja zombie|jest zjawiskiem kulturowym.


(Wierzy się w rzeczy nie do zbadania, np. życie pozagrobowe. Zjawiska kulturowe można zbadać. Fenomen zaś to po polsku coś unikatowego. Tu chodzi o zjawisko.)


-{33390}{33470}Zanim umarł,|zachowywał się dokładnie jak zombie.
-{33470}{33545}Jest jakiś medyczny sposób|na ustalenie...
-{33545}{33605}Czy rzeczywiście był...
-{33650}{33690}Jednym z nich?


+{33390}{33470}zanim umarł,|zachowywał się dokładnie jak zombie.
+{33470}{33545}Jest jakiś medyczny sposób|na ustalenie...
+{33545}{33605}czy rzeczywiście był...
+{33650}{33690}jednym z nich?


To jest jedno zdanie więc małą literą.


-{35680}{35760}Przysiągłbym na grób babci,|że Kyle Jennings był martwy.
+{35680}{35760}przysiągłbym na grób babci,|że Kyle Jennings był martwy.


-{37135}{37190}Następne, co pamiętam,|to pobudka w kostnicy.
+{37135}{37190}następne, co pamiętam,|to pobudka w kostnicy.


-{38175}{38255}Więc Kyle zabił kogoś,|kogo nigdy nie spotkał, bez powodu.
+{38175}{38255}Więc Kyle zabił bez powodu kogoś,|kogo nigdy nie spotkał.


-{39075}{39120}Nie może jeszcze stawić im czoła?
+{39075}{39120}nie może jeszcze stawić im czoła?


-{39515}{39590}Jestem zdolny|do leczenia żywych pacjentów.
+{39515}{39590}Mam uprawnienia,|by leczyć żywych pacjentów.


(Aby leczyć ludzi nie wystarczą zdolności, trzeba jeszcze mieć stosowny papier z uczelni medycznej)


-{41470}{41510}- Nieźle.|- Sporo skutków ubocznych...
-{41510}{41575}Włączając senność, zamęt,|niewyraźną mowę, śmierć.


+{41470}{41510}- Nieźle.|- Sporo skutków ubocznych...
+{41510}{41575}Włączając senność, zamęt,|niewyraźną mowę, śmierć.


-{41650}{41715}Użytkownicy mówią|na nią "drag zombie".
+{41650}{41715}użytkownicy mówią|na nią "drag zombie".


-{42370}{42400}Możliwe.
+{42370}{42400}możliwe.


-{42605}{42630}Jaki?|Jak ma na imię?
+{42605}{42630}Jaki?|Jak się nazywa?


(samo imię raczej nie usatysfakcjonowałoby policjantki, raczej chodzi o imię i nazwisko)


-{43555}{43625}Nie mam czasu na standardową kulturę,|a co dopiero na subkulturę.
+{43555}{43625}Nie mam czasu na zwykłą kulturę,|a co dopiero na subkulturę.


(rozumiem, że to miała być gra słów - ale nie ma czegoś takiego jak "standardowa kultura")


-{43750}{43835}który zaopatruje w dodatkowe przeżycia|poprzez hioscynę.
+{43750}{43835}który zaopatruje w dodatkowe przeżycia|za pomocą hioscyny.


-{43855}{43880}Przez co?
+{43855}{43880}Czego?


-{47075}{47190}Skonfrontowaliśmy go,|a teraz musimy podejść go z innej strony.
+{47075}{47190}Skonfrontowaliśmy się z nim,|a teraz musimy podejść go z innej strony.


-{48525}{48585}Tom jest niewinny, dobrze?
+{48525}{48585}Tom jest niewinny, jasne?


"dobrze" - przy prośbach, "jasne" przy stwierdzeniach.


-{51005}{51100}Upewnię się, żeby podkreślić|wspaniałą obsługę w opinii.
+{51005}{51100}Nie zapomnę podkreślić|wspaniałej obsługi w opinii.


-{53475}{53510}Przesyła pozdrowienia.
+{53475}{53510}przesyła pozdrowienia.


-{54185}{54300}Prokurator rozpatrzy wycofanie zarzutów,|gdy ma teraz przyznanie Toma.
+{54185}{54300}Prokurator rozpatrzy wycofanie zarzutów,|gdy ma teraz przyznanie się Toma.


-{55395}{55455}Nie chciałam robić wymówek.
+{55395}{55455}Nie chciałam szukać wymówek.


Robić wymówki - wyrażać pretensje. Szukać wymówek - ignorować problem.


-{58525}{58580}Ale wiesz, co?|Rzeczy się zmieniają.
+{58525}{58580}Ale wiesz, co?|Wszystko się zmienia.


-{59140}{59200}Cóż... Słuchaj swego serca.
+{59140}{59200}Cóż... słuchaj swego serca.


2012-05-03 19:56:20

ocena:
Dziękuję Anahello za poprawki, w większości masz rację i z pewnością błędy zostaną skorygowane - choć w kilku Twoich propozycjach pojawiają się również błędy. Przykładem może być:

-{31405}{31500}Nie jest zombie.|Ani normalny.
+{31405}{31500}Nie jest ani zombie ani normalnym.

Według zasad interpunkcji języka polskiego (których nieznajomość poniekąd nam zarzucasz), jeśli następuje wyliczenie w stylu "albo ..., albo ...", należy postawić przecinek. ;)

A tu:

-{17685}{17735}Co innego mogło to być?
+{17685}{17735}Co innego mogłoby to być?

Nie chodziło o przypuszczenie, tylko gość pokazywał na zdjęcie kogoś, kto wtedy tam był - nie trzeba przypuszczać, bo był dowód w postaci zdjęcia. Kwestia interpretacji zdania. ;)

Ale jeszcze raz dziękuję za bardzo dogłębną analizę naszych napisów i obiecujemy poprawę. ;)
Komentarz został edytowany przez Liviena dnia 23:05; 03 maja 2012

2012-05-03 20:25:54

ocena:
anahella napisał(a) dnia 20:47; 03 maja 2012 następujący komentarz

-{39515}{39590}Jestem zdolny|do leczenia żywych pacjentów.
+{39515}{39590}Mam uprawnienia,|by leczyć żywych pacjentów.
(Aby leczyć ludzi nie wystarczą zdolności, trzeba jeszcze mieć stosowny papier z uczelni medycznej)



Z tego, co się orientuję, aby zostać patologiem, należy skończyć medycynę. Więc on "papier" ma. Również i zdolności do tego.
Poza tym, zdolny to również "mogący coś zrobić" (https://sjp.pwn.pl/szukaj/zdolny)


Jeśli chodzi o wielokropek - mnie uczyli, że "po" używa się wielkiej litery.


"Standardowy" to synonim słowa "zwykły", a przynajmniej według słownika wyrazów bliskoznacznych, więc na jedno wychodzi. "Zwykły" jest aczkolwiek krótszy.


Do wielu rzeczy uważam, że się po prostu przyczepiasz, gdyż nie odbiera to komfortu oglądania, ale każdy może mieć swoje zastrzeżenia.
To, co będę uważała za stosowne - poprawię.


Pozdrawiam.

2012-05-04 00:24:11

ocena:
thx

2012-05-04 05:19:34

ocena:
Dziękować :happy:

2012-05-04 08:08:56

ocena:
anya napisał(a) dnia 22:25; 03 maja 2012 następujący komentarz



Jeśli chodzi o wielokropek - mnie uczyli, że "po" używa się wielkiej litery.





Jeżeli to, co występuje po wielokropku, jest kontynuacją poprzedniego zdania, piszemy następny wyraz małą literą.

2012-05-04 08:24:19

ocena:
:groupwave: dziękuję smile

2012-05-04 09:01:00

ocena:
Annica napisał(a) dnia 10:08; 04 maja 2012 następujący komentarz

anya napisał(a) dnia 22:25; 03 maja 2012 następujący komentarz

Jeśli chodzi o wielokropek - mnie uczyli, że "po" używa się wielkiej litery.

Jeżeli to, co występuje po wielokropku, jest kontynuacją poprzedniego zdania, piszemy następny wyraz małą literą.



Możliwe. Ja tylko mówię, jak mnie uczono w podstawówce. Wygląda na to, że źle mnie uczono :P

2012-05-04 15:14:53

ocena:
Liviena napisał(a) dnia 21:56; 03 maja 2012 następujący komentarz

Według zasad interpunkcji języka polskiego (których nieznajomość poniekąd nam zarzucasz), jeśli następuje wyliczenie w stylu "albo ..., albo ...", należy postawić przecinek. ;)





Masz rację! Przepraszam za niechlujność.


Liviena napisał(a) dnia 21:56; 03 maja 2012 następujący komentarz



-{17685}{17735}Co innego mogło to być?
+{17685}{17735}Co innego mogłoby to być?


Nie chodziło o przypuszczenie, tylko gość pokazywał na zdjęcie kogoś, kto wtedy tam był - nie trzeba przypuszczać, bo był dowód w postaci zdjęcia. Kwestia interpretacji zdania. ;)



Nie będę się kłócić. Moim zdaniem stylistycznie jest tak lepiej, ale to Wasze tłumaczenie.

2012-05-04 15:49:22

ocena:
anya napisał(a) dnia 22:25; 03 maja 2012 następujący komentarz



Z tego, co się orientuję, aby zostać patologiem, należy skończyć medycynę. Więc on "papier" ma. Również i zdolności do tego.
Poza tym, zdolny to również "mogący coś zrobić" (https://sjp.pwn.pl/szukaj/zdolny)





I tu mamy problem ze związkami frazeologicznymi. Pewne słowa wchodzą w związki z innymi tak, a inne inaczej. Niebezpiecznie się nimi zabawiać.


Według banku mam zdolność kredytową na sumę X złotych. Czuję się jednak niezdolna do podjęcia decyzji o kredycie. Nie wiem czy byłabym zdolna zabić. O moim znajomym mawiają, że jest zdolny do wszystkiego.


Zdolność do leczenia ludzi kojarzy mi się z bioenergoterapią. Do leczenia ludzi w sposób powszechny trzeba mieć wiedzę (poświadczoną papierem, o którym pisałam). I jeśli ten papier nazwiemy zdolnością, to tak jakbyśmy wymienili słowa w wyrażeniu "zdolność kredytowa" - jest to związek frazeologiczny, z którym należy postępować ostrożnie.


anya napisał(a) dnia 22:25; 03 maja 2012 następujący komentarz

Jeśli chodzi o wielokropek - mnie uczyli, że "po" używa się wielkiej litery.



Jeżeli kończy zdanie i dalej zaczyna się następne. W większości przypadków w Waszym tłumaczeniu wielokropek przerywał jedno zdanie.



anya napisał(a) dnia 22:25; 03 maja 2012 następujący komentarz

"Standardowy" to synonim słowa "zwykły", a przynajmniej według słownika wyrazów bliskoznacznych, więc na jedno wychodzi. "Zwykły" jest aczkolwiek krótszy.



Jak brzmi "standardowa kultura"? Tak samo jak "standardowy chleb", "standardowy proszek do prania" czy "standardowa kiłbasa". Dla mnie trąci to nowomową, która rozpełzła się po języku polskim za komuny.



anya napisał(a) dnia 22:25; 03 maja 2012 następujący komentarz

Do wielu rzeczy uważam, że się po prostu przyczepiasz, gdyż nie odbiera to komfortu oglądania, ale każdy może mieć swoje zastrzeżenia.



Zaznaczyłam tylko te rzeczy, przy których mnie bolało. Niepotrzebnie bierzecie moje poprawki do siebie. Tu nie chodzi o to, żeby Wam dopiec, tylko żeby było poprawnie. Na pewno same widzicie ile razy ktoś wrzuca tu tekst z błędami ortograficznymi, literówka na literówce, zdania tak skomplikowane że nie wiadomo o co chodzi. Tymczasem ludzie oceniają najwyższą notą i piszą, że jakość wysoka. Dlaczego? Bo poziom poprawności językowej w narodzie jest niski. Możecie go podnieść: Wy i inni tłumacze - a tych na najwyższym poziomie jest tu sporo.
Pozdrawiam

Logowanie