Komentarze:

House M.D. 6x13

HDTV.XviD-XII; 720p.HDTV.x264-IMMERSE

ocena napisów:

Aby pisać komentarze musisz być zalogowany!

2010-02-10 12:47:01

ocena:
Dzięki za napisy :beer2:

2010-02-10 12:52:12

ocena:
Świetna robota.

2010-02-10 13:08:05

ocena:
Lamer napisał(a) dnia 10:07; 10 lutego 2010 następujący komentarz

{7940}{8011}Akurat dzisiaj|musiał przyjechać wcześnie. [wcześniej]


To nie jest błąd.

Lamer napisał(a) dnia 10:07; 10 lutego 2010 następujący komentarz

{12781}{12858}Oddacie nam trochę pola,|żebyśmy dobili targu? [chyba lepiej byłoby: ustąpicie]


To również nie błąd i fakt, że uważasz, że coś lepiej by brzmiało błędem go nie czyni smile Można spokojnie powiedzieć "oddać pola".

Lamer napisał(a) dnia 10:07; 10 lutego 2010 następujący komentarz

{16078}{16146}Są ponumerowane.|Niech spisze, komu je daje.[komu je daje kto? Wczesniej jest mowa o zaniesieniu do callcenter i wypelnieniu przez szefów działów. A teraz liste ma robic jakas jedna tajemnicza osoba. Moze po prostu: Chće listę osób które dostały (pobrały) egzemplarz.]


Nie tajemnicza osoba, tylko Claudia, o której wspomina Cuddy. Aith jednak pominęła to zdanie skrótowo, dlatego tak wyszło. Poprawione.

Lamer napisał(a) dnia 10:07; 10 lutego 2010 następujący komentarz

{16905}{16957}- Tak trzymaj, szefowo.|- Co w tym absurdalnego? [Cuddy, nie pyta, co w tym absurdalnego, tylko dlaczego House jej gratuluje, skoro było absurdalne]


Racja. Poprawione.

Lamer napisał(a) dnia 10:07; 10 lutego 2010 następujący komentarz

{26857}{26953}Owszem, widziałam pozew.|Tak samo jak podpisane formy zgody. [formularze, albo po prostu podpisane zgody]


To ja powiem tak. Powstało jakieś takie przeświadczenie, że w napisach wszystko musi zawsze być poprawnie, gramatycznie. A prawda jest taka, że nie zawsze wszyscy tak mówią. Nie raz i nie dwa, nawet w urzędzie we Wrocławiu dawano mi do wypełnienia "formy", a nie "formularze", choćby dlatego, że szybciej było to powiedzieć. Dlatego również nie uważam tego za błąd, bo używa się tego kolokwialnie i wątpię, żeby ktokolwiek nie zrozumiał, o co chodziło... I nie odnoszę tego tylko do tej sytuacji, ale również do wielu innych we wszystkich napisach.

Lamer napisał(a) dnia 10:07; 10 lutego 2010 następujący komentarz

{27091}{27151}Pański klient przypadkiem|odciął sobie kciuka piłą stołową, tak? [kciuk]


Odciął sobie kciuk? Ee, don't think so. -> https://so.pwn.pl/lista.php?co=kciuk

Lamer napisał(a) dnia 10:07; 10 lutego 2010 następujący komentarz

{27995}{28161}Nie mogłem pozwolić mu wyrzucić go do kosza,|żeby tylko zaoszczędzić kilka dolców. [a moze troche skrocic, wyrzuci "pozwolić mu", "tylko" - sens ten sam a jednak zdanie wygląda schludniej]


Sens jest inny, bo to nie Chase go wyrzuca go do śmieci, tylko pacjent.

Lamer napisał(a) dnia 10:07; 10 lutego 2010 następujący komentarz

{31011}{31081}że zerwę kontrakt,|jeśli nie zwiększą zniżek do 12%. [znizek? chyba mieli placic wiecej a nie mniej?]


Firma ubezpieczeniowa miała zwiększyć refundację per capita do 12%. W skrócie nazwałem to zniżką dla szpitala. Ale jeśli to niejasne, to zmienię.

Lamer napisał(a) dnia 10:07; 10 lutego 2010 następujący komentarz

{43080}{43196}Poszli w górę do 8%,|ale powinniśmy dostać co najmniej ze 12. [ze???]


Ktoś wcześniej wypisał błąd, jak było "z". Sam nie wiem do końca, więc zmieniłem. Ale chyba jednak powinno być "z".

Lamer napisał(a) dnia 10:07; 10 lutego 2010 następujący komentarz

{48219}{48279}Ale dzięki nam,|wciąż ma pan kciuka. [kciuk]


J.w.

Lamer napisał(a) dnia 10:07; 10 lutego 2010 następujący komentarz

{50558}{50602}Dzięki nam, ma pan kciuka. [zbędny przecinek]


Racja.

I to by było tyle.




Komentarz został edytowany przez AnDyX dnia 14:14; 10 lutego 2010

2010-02-10 15:33:37

ocena:
No cholera, nie byłbym sobą gdybym się nie odniósł... smile


Wcześnie, wcześnie-j - sądziłem, że chodzi o to, iż przyjechał przed czasem a nie o to, że tym razem chciał spotkać się rano. Masz rację.


Oddać pola vs ustąpić - nie pisałem, że to błąd, zasugerowałem tylko IMO lepsze brzmienie.


Form vs formularz - argumentacja mnie nie przekonuje. Nigdy nie spotkałem się (poza językiem dot. komputera) aby ktoś stosował taki slang. A nawet jeśli, nie sądzę aby Cuddy była osobą, którą możemy posądzić o niechlujne wyrażanie się. No i co ważniejsze - zdanie brzmi równie dobrze bez tego słowa. Wystarczy powiedzieć, że Cuddy widziała podpisane zgody.


kciuk, kciuka - nie wiem czego ma dowodzić podany link. Że słowo kciuka jest poprawne. Moim zdaniem jest poprawne, ale w dopełniaczu. Natomiast w naszym zdaniu pojawia się w bierniku i tutaj IMO poprawne brzmienie to kciuk.


Zdanie z wyrzucaniem do kosza - oczywiście masz rację, co do sensu, ale to jest w 100% jasne. Moim zdaniem skrócenie tego zdania nie zmieniłoby sensu całego fragmentu, ale nie upieram się.


Nie wiem co znaczy refundacja per capita. Zabrzmiało mi nielogicznie i już smile


z 12, ze 12. A nie można napisać, że powinniśmy dostać co najmniej 12? Bez żadnych "ze", "z" itp.



2010-02-10 15:52:12

ocena:
I ja nie byłbym sobą, gdybym się nie odnisósł ;)


Co do form vs formularz - nie będę Cię przekonywał, akceptuję też Twój punkt widzenia. Ja kilka razy spotkałem się z takim wyrażeniem, natomiast po przemyśleniu zgodzę się, że w rozmowie z prawnikiem Cuddy prawdopodobnie wyraziłaby się poprawnie.


Co do kciuka, to moim zdaniem właśnie taka forma powinna być w bierniku. (- Co masz? - Mam kciuk.) <- Nie pasuje mi to, powinno być "mam kciuka".


Co do ostatniego zdania, myślę, że też jestem w stanie przyznać Ci rację. "Co najmniej 12" też brzmi dobrze. Ale nie będę już tego poprawiał smile


Pozdrawiam smile

2010-02-10 17:24:02

ocena:
Jak zwykle wielka dziękówa ze świetne napisy.


Jestem pewien, że wiecie, ale "9 to 5" to inaczej praca biurowa. Zobaczyłem, że tytuł odcinka nie jest przetłumaczony i chciałem o tym wspomnieć w ramach ścisłości.


Jeszcze raz wielkie dzięki. smile

2010-02-10 21:26:56

ocena:
Niestety z tym kciukiem nie masz racji.
sjp podaje np. taki przykład:
zaciskać zgięty kciuk w dłoni - wg twojej odmiany powinno się zaciskać zgiętego kciuka w dłoni.
https://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=63282


Ale to tylko dlatego, ze nie byłbym sobą, gdybym się nie odniósł... ;)

2010-02-10 22:03:58

ocena:
Zwracam honor. Jakoś mi to po prostu nie brzmiało.


Jutro poprawię po pracy i wrzucę też tytuł, przy czym chciałbym zaznaczyć, że tytuł tego odcinka to '5 to 9', a nie '9 to 5', bo już kilka osób tego nie zauważyło. Nie żeby to wiele zmieniało, bo chodzi o to samo, tylko wyolbrzymione smile

2010-02-10 22:54:17

ocena:
Ogromne dzięki za literki :good2:

2010-02-10 23:27:46

ocena:
Wielkie dzięki smile Napisy świetny, a i odcinek bardzo dobry. :beer2:

2010-02-11 22:22:47

ocena:
:good2: Dziękuję :good2:

2010-02-12 17:00:41

ocena:
:happy: :good2: dzięki :groupwave:

2010-02-14 22:02:22

ocena:
podziekowal

2010-02-15 09:25:03

ocena:
Wpis typowo dziękczynny

2010-02-15 19:04:15

ocena:
Wieeelkie dzięki! smile

2010-02-16 18:56:38

ocena:
Dzięki.

2010-03-09 22:40:46

ocena:
Dzięki - super smile

2010-07-11 23:40:09

ocena:
Linia 647
- {60515}{60589}** Nieustannie do niego zmierzać **|"Pan Acevedo wycofał pozew"
+ {60515}{60589}** Nieustannie do niego zmierzać **|"Pan Acevedo to zostawił"


IMHO smile Poza tym chyba jeszcze ich nie pozwał, tylko tym groził - więc nie mógł wycofać pozwu. ;>


I możnaby coś dodać, że płaci tylko 850. ;>




Dzięki.

Logowanie